Opis Inwestycji
Nazwa zadania:
Opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami koncepcji programowej
wraz z uzyskaniem Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach dla zadania
„Budowa obwodnicy Skaryszewa w ciągu drogi krajowej nr 9”
Lokalizacja:
Województwo mazowieckie, powiat radomski, na terenie gminy Skaryszew, po zachodniej stronie miasta Skaryszew.
Trasa:
Przebieg inwestycji po nowym śladzie, zgodnie z uzyskaną Decyzją o Środowiskowych Uwarunkowaniach.
Początek projektowanej obwodnicy założono po północnej stronie miasta Skaryszew, w rejonie przecięcia nowoprojektowanej DK9 od węzła z drogą ekspresową S12 z istniejącym przebiegiem drogi krajowej ok. km 15+700.
Koniec projektowanej obwodnicy założono w km ok. 20+700, po południowej stronie miasta Skaryszew, w rejonie północnego skraju obszaru
leśnego, za istniejącym łukiem poziomym, jako włączenie do nowoprojektowanej rozbudowy DK9 na odcinku od końca obwodnicy Skaryszewa do początku obwodnicy Iłży.
Podstawowe cele inwestycji:
● Wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza tereny zabudowane miasta Skaryszew,
● Dostosowanie parametrów technicznych drogi do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu,
● Poprawa bezpieczeństwa drogowego w rejonie inwestycji,
● Poprawa warunków ruchu (zwiększenie przepustowości, skrócenie czasu podróży).
Zakres rzeczowy inwestycji:
W ramach inwestycji planuje się:
- budowę systemu odwodnienia drogi m.in. rowów, kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych i in.,
- budowę trasy głównej – obwodnicy,
- budowę skrzyżowań projektowanej trasy z innymi drogami publicznymi,
- przebudowę istniejącego układu dróg lokalnych w rejonie inwestycji wraz z zapewnieniem dostępu do drogi dla działek terenu przyległego,
- budowę wiaduktów drogowych,
- budowę systemu odwodnienia m.in. rowów, kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych i in.,
- budowę urządzeń ochrony środowiska m.in ekranów, przejść dla zwierząt, nasadzenia zieleni,
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nadziemnej i podziemnej,
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Parametry techniczne obwodnicy:
Klasa drogi: GP*
Prędkość do projektowania**: 110 km/h
Dopuszczalny nacisk: 115 kN/oś
Ilość jezdni: 1
Ilość pasów ruchu: 2
Szerokość pasa ruchu: 3,5 m
Skrajnia pionowa drogi głównej: 5,0m
Rodzaj nawierzchni: bitumiczna
* GP – droga o ograniczonej dostępności, tylko poprzez skrzyżowania/węzły, oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu, wydzielenie ruchu pieszo-rowerowego.
** Prędkość do projektowania – parametr techniczny wskazujący na bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu, niezwiązany bezpośrednio z prędkością dopuszczalną na drodze.